Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Verder werkt deze site ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

30-1-2016. Vandaag de bussenmanie, onuitroeibare domheid. En zoals  het verpakkingsmateriaal, dat weer in de kliko verdwijnt en waar weer een vrachtwaggel moet rijden. Een bezoek aan Bag&buy lijkt hoopvol, maar na wat onderzoek blijkt dat ook deze club niet zonder import uit Verweggistan kan. Per vrachtwaggel bezorgd, van bron tot verbruiker. En juist die verbruiker die zweert bij elektrische auto's of bussen realiseert de impact hiervan niet. Olijfolie uit Zuid-Europa.

Tig keren moet je dat uitleggen, er blijft niks in hun domme egoistische koppen hangen. En juist die bussen, elektrisch of waterstof zorgen voor oorlog in het midden-oosten waar de brandstof vandaan komt.

Dit ding hier links, zojuist weer een lading Verweggistanspul bij Albert Hein bezorgd, kan niet zonder olie. En al heb je een hele wand zonder verpakking maar zonder vrachtwaggel kan men niet. Of komen al deze produkten per trein of zelfs tram naar Utrecht? Winkels en andere bedrijven die niet zonder vervoer kunnen hebben een plaats op het station nodig.

Hier het Wagenings Lazuur. Dat doen de Zwitsers anders. Hier een wagen die de lokale supermarkten bedient. Zernez, Surava. Volg en Coop.

En ook de "groene" klanten van Veld en Beek te Renkum kunnen geen minuut zonder olie en zijn dus medeplichtig aan de alsmaar groter wordende stroom vluchtelingen waarvan sommigen hun handen niet kunnen thuis houden.

De enige uit Gelderland die de eigen produktie naar de klant brengt is Veld en Beek te Renkum en ook die wil (met andere bedrijven) niet meewerken aan een tramlijn in de regio.

Sterker nog, men maakt zich sterk voor minder zand in de auto. Straf volgt.

Dankzij hen loopt de rommel snel muurvast. Er is geen ruimte voor een socialer transportsysteem. Nogal klontjes, er is ruimte nodig voor het asociale blik dat onmogelijk een bedrijf kan bevoorraden. Gepromoot door de plaatselijke VVD.

Bag & buy. De Vlijt? Hier het assortiment van Lazuur en de molen "De Vlijt" uit Wageningen. 30 soorten deegwaren, kan dat niet wat minder? Het verpakkingsmateriaal wordt ook per vrachtwaggel aangevoerd. Want GEEN van hen denkt over een tram, waarmee Nederland vol gelegen heeft. Was er niet iets als COP21? Vergeten? Komt niet in ons straatje te pas?

De tijd van overdreven luxe raakt op. De kak moet aanpakken.

Zelfs de winkels op het station worden nu per vrachtwaggel bevoorraad. En ook NS kan geen dag zonder olie al doet men denken dat men dat wel kan. Maar de horeca op het station wordt bevoorraad door een vrachtwaggel. De chauffeur heeft dan wel een NS-hesje aan, maar dat is meer om het te beschermen tegen z'n eigen domheden. Station Arnhem.

De bedrijven uit de regio:

Allemaal tot de oren afhankelijk van de vaak omvallende vrachtwaggel. En hun eigen stinkend blikje.

Groen in Arnhem (@groeninarnhem) heeft getweet op 9:37 AM on do, jun. 12, 2014:
Heel goed #nuArnhem GROENE Stad! Auto's moeten weg uit tuinen bewoners http://t.co/voCbXPsXyT zie @teebstad.nl waarde groen! #biodiversiteit

Haha... Bij ons móeten we verplicht oprit voor parkeren auto in voortuin. Norm is 1,5 parkeerplaats voor 2 huizen. Zijn er dan 1/2

: auto's moeten weg uit tuinen bewoners

Huisbezitter bepaalt zelf wat hij op zijn grond doet!

Ik heb plek op oprit en de 2e ervoor, niet echt last ervan. Autobezit is keus, gaat niemand iets aan

Zeker weten, keuzevrijheid en nodig voor baan.

Over mijn eigen grond hoef ik met niemand te vechten! Gemeente legt te weinig parkeerplekken aan!

@DeCriticaster  ·   Pleuris vrachtwagens... Nu weer één gecrasht op de #A29 / #Heinenoordtunnel. Schijtziek van die #vrachtwagens. Laat ze maar s'nachts rijden

De parkeerplekken zijn nodig wegens de domheid van bovengenoemde twitteraars.

Wageningen dan, daar is de "Molen de Vlijt". Produkten worden aangevoerd per vrachtwaggel. Samenwerken met de even verderop gelegen biowinkel "Lazuur"? Onbekend. Samen maakt men deel uit van "Wageningse weelde". Wel veel klanten die het in hun broek doen voor de toenemende intensieve landbouw met bestrijdingsmiddelen.

De klanten? Zie ook Oosterbeek en Renkum waar men er niet voor terug schrikt om de biologische zuivel per PC-Hoofttraktor te komen afhalen.

Voor "Veld en Beek" is een aantal jaren geleden een plan gepresenteerd in het kader van de Renkumse industrieterreinen. Zie hieronder.

Samenwerken jongens en meisjes. Crowdfunden zoals Locomore dat doet, daarmee sla je de automaffia om de oren.

De rest is overgeleverd aan de grillen van de automaffia. Molen de Vlijt te Wageningen, zou wel een spoortje op de Churchillweg willen, maar dat is door één aso onmogelijk gemaakt.

Dit hier ligt al meer dan 10 jaar braak, een busstation om de hoek, hier reed ooit ook de NBM-tram. GESLOOPT! Deze tram reed van Utrecht via Wageningen naar Arnhem. Was deze ooit gemoderniseerd had deze kunnen bijdragen aan een echt leefbaar Gelderland.

Nu is het een verzameling oud ijzer dat vast loopt omdat er weer een vrachtwaggel door de middenberm is geschoten. Dunne lijnen? Er is altijd wel vracht voor een kleine tram.

Met enkele simpele containers kan de hele egoistische middenstand dagelijks bevoorraad worden, is de hele malaise door vervuilende diesels verleden tijd en kan men overal in vrede leven. De simpele afhankelijkheid van olie houdt dat tegen. Ook met hout kan men stroom opwekken en iedereen kan een bijdrage leveren.

Ook de domroep kan er wat van. Radio-1, de nieuws en sportzender met Marcel Oosten (uit Zwolle) en Frederique Jong (Amsterdam) hebben het over houtrook. Beiden reizen bijna dagelijks vanuit hun woonplaats naar Hilversum en vooral Marcel Oosten is enigszins verbaasd als een GGD-medewerker.... Enfin, luister zelf.

Infraroodstraling is exact wat een goed gestookt houtvuur ook levert. Dat wist men in de Duitstalige landen al veel eerder.

En daarom doen intelligente mensen dat heel anders. I.v.m. het toegenomen aantal aardbevingen a.g.v. aardgasproduktie in Groningen heeft dit de hoogste prioriteit. Daarbij komt dat elektriciteit tot nu toe uitsluitend met warmte (uit aardgas) wordt opgewekt, het rendement daarbij komt niet boven 60%. Het ligt dus voor de hand daar zelf iets aan te doen.

Inmiddels is de biomassa ook door de industrie ontdekt, al is het nog maar bescheiden. Je valt bijna van je stoel als je ziet wat er mogelijk is. Hier links de "Pocketstove" een portabele maar vrij primitieve versie voor de kampeerder. Maar een aanzet tot de "rocket stove", ook meer en meer bekend als de "smart stove" geldt hetzelfde. Je kunt dan vast oefenen. Voor de prijs hoef je het niet te laten, van je bagage blijft niet veel over.

Handig is het i.v.m. meer zelfdoen als de kachel ook een oven bevat, want brood uit de supermarkt is nauwelijks te verteren en bevat ongewenste toevoegingen. Daar ben je dan ook van af, als je dat al niet was.

Volgende toevoeging is dan de stirlingmotor, daarvoor heb je wel een draaibank en ervaring nodig, maar dat laatste is ook gratis.

Tijd om de handen ineen te slaan en spijkers met koppen te slaan. De wil is er, maar de kennis ontbreekt omdat men door overheden een rad voor ogen is gedraaid. De overheid denkt slechts aan snel geld.

En haastige spoed....

Hier moeten we snel van af.

De klanten van de biologische produktieketen kunnen dat ook niet. Men werkt als agoog of provinciaal bestuurder in de randstad en de laatste jaren komt men steeds verder in de knel. Want ook in de woonomgeving raakt het steeds voller.
VOL = VOL. Dat is humor.

Bewerk vooral kinderen, zij staan open voor alle nieuwe methoden. Zet een 5-jarig kind een modelspoor voor hun neus en men begint er meteen mee te werken. Een kind dat beroemd wil worden met mooie kleren is door de commercie bewerkt. Zie de domroep en je weet genoeg. De kinderen onder deze link zijn door de TV bewerkt.

Rommel maken kunnen de ouders zelf best aardig. Er staan 2 auto's voor de deur. Lege batterijen worden per auto naar de dump gebracht. De achterbankgeneratie die liever spelletjes doet op de I-pad. Tot ergernis van die ouders. Dat maakt op dit moment nog geen rommel. De toekomst gaat er totaal anders uit zien. E.e.a. is een gevolg van het domroepbeleid, kijk maar eens naar het Klokhuis, Spangas en jeugdjournaal en je weet genoeg. Nauwelijks stimulatie. En zie ook dit: Maar er zijn meer kinderen dan kerkhoven. Er daveren hier elke dag 40 voorbij. Met elk jaar een nieuwe massa koters.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail