Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Nederland krijgt het elektrische rijden niet voor elkaar. Er zijn wat pogingen gedaan met een geile sportwagen, het ding moet tenslotte dure jongens aantrekken en de stadsbedrijfswagentjes. Spijkstaal met de SRV-wagens en plantsoenendienstkarretjes, maar daar blijft het bij. (Meer info):

Een Brabants bedrijf roeit 7 dagen per week tegen de stroom in, maar de centen ontbreken. Met name de RABO-bank is niet bereid geld te steken in deze hype. Dat ook bedrijven als Essent en Eneco meedoen is voor de RABO-bank onbelangrijk. De RABO-bank schreeuwt wel van de daken in China te willen investeren. Daar is men met de elektrische auto veel verder. (Meer info):

De opwekking is NIET duurzaam, want niemand wil zo'n joekel van een windturbine voor de deur. Maar toch wil men koste wat kost blijven rijden: Lees meer:

Uit RNW wereldkrant: Bij het evenement Sail Kampen was het maandag zo druk dat de politie de Stadsbrug in het centrum van Kampen heeft afgesloten om een verkeerschaos te voorkomen. Het autoverkeer is omgeleid........

Trein en tram rijden al meer dan 100 jaar elektrisch. Dit materieel (met dank aan Eddy Konijnendijk voor de foto) is nu ongeveer 50 jaar oud en zal zeker binnen afzienbare tijd vervangen worden. Buitenkansje voor Nijmegen, Arnhem, Ede, Renkum en Wageningen. En als er nog wat andere gemeenten meedoen is Nederland binnen korte tijd klaar om echt klimaatneutraal te worden.

De Rijnlijn als lichtend voorbeeld voor heel Nederland.

Dat moet toch mogelijk zijn?


Tweede station in Wageningen: Churchillweg, een splitsingsstation. Eén lijn naar Rhenen en het industrieterrein met oa de Gamma, de andere via de Churchillweg richting Ede. In Wageningen reed vroeger ook een tram, er is dan ook een Stationsweg in Wageningen. Station? Onvindbaar! Er is een busstation. De bussen van de Valleilijn vertrekken van daar. Maar de bus tobt met de congestie. De bus kan geen containers vervoeren. En ook geen silowagens van de Rijnvallei.

En die rijden dwars door Wageningen. Net als de leveranciers voor de vele kroegen. Dit hier rechts is nog maar een kleintje. Er staat soms een oplegger van 15 meter bij het vrijheidsmonument. En die wordt echt niet compleet gelost. Dat kan dus ook met een verdeelcentrum en kleine bestelwagentjes vanaf het industrieterrein aan de Nude.Linksonderaan de kaart het industrieterrein Nude. Op de foto de Gamma met een kleine bestelwagen van DHL. Zie de overeenkomst met de elektrische bestelwagen er naast.

DHL? dat kan ook zo. Dank @DHLNL voor de nieuwe bezorg fietsen in @gem_groningen! Modern, wendbaar, klein, emissievrij, stil en elektrisch.

Daarna gaat de tram net als vroeger richting Rhenen. Dat valt buiten het bestek van deze website die slechts een voorbeeld is. Terug naar het station aan de Lawickse Allee. Trams richting Ede "maken hier kop". Dwz de rijrichting wisselt. Trampersoneel kan hier wisselen. Voor een combinatie met een stuurstandrijtuig geen probleem, wel even de goederenwagens voor het industrieterrein en richting Rhenen afkoppelen. Op naar de Curchillweg. Daar is niet veel ruimte, maar ook de bus is 2.60 m breed en die komt er ook door.

De tram bedient de winkels met een paar haltes en ook de daar nog aanwezige elektrisch voortbewogen  "SRV-man" kan de zaak goed aan. Verderop is het helemaal niet druk meer.

Ook het universiteitsterrein heeft profijt van de tram. Het wordt nog druk!! Volgend station Ede, ziekenhuis.
Iedereen kan gebruik maken van de tram, zowel personen als goederen. Ook DHL.

Dan de energievoorziening. Die komt niet zoals het volk met infobeperking denkt van één enkele bron als PV-panelen of windmolens. Het is altijd een combinatie. Daarom heet deze site ook "Klimaatkombi". De Duitsers hebben hiervoor een term bedacht, het Kombikraftwerk. Waait het niet genoeg of schijnt de zon onvoldoende, dan is er altijd nog de waterkracht of biomassa. Meer informatie levert de Nederlandse site van Kombikraftwerk.

De oplossing, nogmaals, is heel simpel. Hou het kleinschalig met warmtekrachtkoppeling en talloze kleine windturbines als de Energyball. Er zijn 6 miljoen huishoudens met 7 miljoen rijblikken. Een rijblik heb je al voor € 9000.-. Dan kunnen er toch zeker 3 miljoen deze microwkk's (totaal rendement 90%) of kleine windturbines, niet hoger dan 10 meter op gebouwen, lichtmasten en andere plaatsen staan. Rendement 25%? Toch een opbrengst van 1500 MW. Plus het gezamenlijke vermogen van de microwkk's. Een kerncentrale? Veel te duur.

Het WNF rekende uit: De studie toont aan dat de voordelen van nieuwe kerncentrales kleiner zijn dan algemeen wordt aangenomen en dat de kosten worden onderschat. Interessant zijn de deels nieuwe inzichten over de leercurves van een aantal energiedragers, opnieuw wordt bevestigd dat kernenergie de enige techniek is die niet leert (elke volgende kerncentrale is duurder dan de vorige, zelfs als het er 1 is van hetzelfde type) Meer lezen:

Voeg daarbij de kleinschalige warmtekrachtkoppeling met Stirlingmotor en houtpellets en ook dan heb je een betrouwbare energievoorziening. De Duitse Wikipedia hierover (op de Hollandse is nauwelijks iets te vinden. Wikipedia: 

Nachwachsende Rohstoffe (abgekürzt NaWaRo, NawaRo, Nawaro oder NR) sind organische Rohstoffe, die aus land- und forstwirtschaftlicher Produktion stammen und vom Menschen zielgerichtet für weiterführende Anwendungszwecke außerhalb des Nahrungs- und Futterbereiches verwendet werden.[1]

Die größte Bedeutung hat heute die Verwendung von Rohstoffen pflanzlicher Herkunft sowie biogener Abfallprodukte. Diese werden sowohl energetisch als auch stofflich genutzt. Die energetische Nutzung erfolgt in flüssiger Form (Biokraftstoff), in fester Form (Biogener Brennstoff), sowie gasförmig (Biogas). Von stofflicher Nutzung spricht man bei der Herstellung von technischen Ölen, Textilien, Faserstoffen, Kunststoffen, chemischen Grundstoffen und anderen Produkten. Dezidiert für eine energetischen Nutzung angebaute Pflanzen werden als Energiepflanzen bezeichnet, Pflanzen für die stoffliche Nutzung sind Industriepflanzen. (Meer info):

Greta Thunberg, slachtoffer van de volwassenen, die ook niet verder kunnen denken dan hun eigen egoisme. Klik op de plaatjes voor een vergroting.

Dat is wat ook de machthebbers van de automaffia denken, zodat men niet de greep op het klootjesvolk verliest.

Microplastics zijn kleine deeltjes plastic die in het milieu terechtkomen. De afmeting van de deeltjes is niet gedefinieerd maar ze kunnen op microscopisch niveau voorkomen. Met name in zeeën en oceanen kunnen microplastics tot problemen leiden.

De deeltjes zijn afkomstig van slijtage van synthetische kleding tijdens wasbeurten maar worden ook toegevoegd aan peelings, tandpasta en cosmetica. Een deel van de in het milieu aanwezige microplastics zijn afkomstig van slijtage, met name van autobanden en het uiteenvallen van grotere stukken plasticafval door middel van golfslag en fotochemische processen.

Autobanden. I’m on my way home now from Brussels to Stockholm. It’s a long way when you travel by electric car...

Toch petje af voor dit 15-jarige meisje,

maar.... Er rijdt een trein naar Brussel en Stockholm.

First travel to Gothenburg or Stockholm as shown above.  Overnight sleeper trains run from Stockholm and Gothenburg to Northern Sweden, including Boden, Luleå, Kiruna and Narvik in Norway.  These trains are run by www.sj.se.  The trains have 1 & 2 berth sleepers, some with private toilet and shower, 6-berth couchettes, ordinary seats, bar and even cinema.  Daytime trains from Gothenburg and Stockholm to most cities in Sweden are also run by national train operator SJ, see www.sj.se for times and fares.

If you have any problems booking with SJ.se, try agency site www.acprail.com instead.  You can also book at GoEuro.com (small booking fee, happily accepts overseas credit cards, you can pay in Swedish Kr, £, € and $) but this only books seats or couchettes, not private sleepers. Read more.

Vergeten is de prijs die Afrikaanse kinderen betalen voor de akku's en het onvermogen om vracht te vervoeren. https://t.co/Y3tgyFvWR2 https://t.co/05uG0zmMBQ 

En dat gaat men ook in Portugal ervaren.

In de gemeente Caminha hangen overal affiches “NÃO” tegen lithiumexploratie en -extractie. De energietransitie (klimaatneutraal in 2050) doet de vraag naar lithium (en andere mineralen) toenemen. De wereld kijkt verlekkerd naar Portugal, het enige West-Europese land met zo’n rijkdom aan lithium en grafiet. Lees meer:

Elektrische auto’s mogen dan rijp voor de toekomst zijn: het blijven auto’s. Als jij van achter wordt aangereden door een Opel Corsa, dan heb je nog steeds dikke schade, soms zelfs zo erg dat je afgesleept moet worden. Door het toenemende aantal elektrische auto’s op ’s lands wegen komt het sleeppersoneel steeds vaker in aanraking met het elektrospul. Dat is niet altijd even makkelijk.

Tegen AD zegt Eef Spaan van Wolves Mobiliteit dat het bergen van elektrische auto’s veel extra tijd in beslag neemt. De elektromotoren kunnen er slecht tegen als de wielen draaien terwijl de motor niet aan staat. Ook kunnen de meeste elektrische auto’s niet van de handrem af als de motor uit is. Momenteel is de enige oplossing het optillen van de auto en extra wielen er zelf onder zetten, maar dat kost veel meer tijd dan bergers zouden willen. Immers, des te eerder de auto geborgen is, des te eerder de ontstane file zich oplost. Lees meer:

Zelfs wielen er onder zetten is op het spoor geen probleem.

Anders wordt het als de akku aan het eind van z'n leven is. Recycelen is niet zo simpel.

Wat te doen met afgedankte elektrische-autoaccu’s?

Vandaag: is de accu van de elektrische auto een milieuprobleem?

Een van de gevolgen van de elektrificering van het autopark zal zich over een jaar of tien pas openbaren: een aanzwellende stroom van afgedankte accu’s. Is daar al over nagedacht? Ja. Wordt dat een nieuw milieuprobleem? Dat is niet heel waarschijnlijk, maar het is een gecompliceerde kwestie. Lees meer:

En de windcentrale en Greenchoice zijn medeplichtig.

Windmolen De Witte Juffer heeft voor 1.400 huishoudens al 14.903.622 kWh opgewekt: daarmee kun je 1.783 keer de aarde rond in een Tesla model S

Lees meer over Greta Thunberg. En het klimaat waar Greta allang niet meer alleen voor staat.

En wat doen den Hollanders? Alders heeft duidelijk de trein gemist, er is geen groeiruimte voor @Schiphol.

En er is altijd de parkeerproblematiek. You can't park there, Sir. https://t.co/k2qyUS7nO4

Iedereen aan de elektrische auto, 6000 euro subsidie in 2021

Laadpas elektrische auto simpel te kopiëren

Tijd voor nog een paar feiten, waar nog niemand van de automaffia op gerekend heeft:

Een elektrische auto is ook een auto, maar wát voor één! Met de aankondiging vanaf 2030 diesel- en benzineauto’s te gaan verbieden is de weg vrijgemaakt voor de elektrische auto. Grote vraag is dan: is de elektrische auto goed voor het milieu? Want dat is tenslotte de drijfveer, nietwaar?

Het andere punt van aandacht is de energievoorziening in Nederland. Eerder werd al aangegeven wat de consequenties zouden zijn als 65% van het wagenpark elektrisch zou was, een verdrievoudiging van het huidige huishoudelijke verbruik. Nog een punt van aandacht is de infrastructuur van onze energievoorziening, die totaal niet geschikt is. Zowel in capaciteit alsook technisch. Als iedereen om 6 uur ’s avonds de elektrische auto aan de lader zou hangen zullen toch eerst alle transformatorhuisjes aangepast moeten worden, buiten het feit dat er een enorme energiepiek wordt gegeneerd op het moment dat er al een piek in het net aanwezig is. Als dan ook nog eens de warmtepomp aanspringt is de ramp niet te overzien. Lees meer:

Dat doen trein, tram en metro heel anders. Lees meer;

Het maakt technisch geen verschil of de trein normaal- of smalsporig is.

Onderzoek van @CEDelft en @movemobility laat zien dat investeren in fiets en openbaar vervoer zorgt voor 3 tot 4 keer betere bereikbaarheid dan investeren in auto

De lachshow van de VARA, de niet uitroeibare automaffia. Goederen? De trein rijdt al meer dan 100 jaar elektrisch.

Ondergrondse parkeergarages zijn levensgevaarlijk door het toenemende aantal elektrische wagens die ook tijdens het laden in brand kunnen vliegen. Deze risico’s ontstaan door de kwetsbare lithium accu. Als deze vlam vat, is de brandontwikkeling razendsnel en het vuur extreem heet, waardoor de garage kan instorten met alle risico’s van dien voor mensen die zich in en boven de garage bevinden. 
Kassa bezocht in samenwerking met veiligheidsexperts diverse ondergrondse parkeergarages. In Amsterdam bezochten zij bijvoorbeeld de Parking Centrum Oosterdok, Q-Park Byzantium, de Albert Cuypgarage en de parkeergarage van Amsterdam UMC-locatie VUmc. Geen van deze garages bleek brandveilig te zijn.

Veiligheidsexperts: verbied ondergronds laden

Veiligheidsexperts van Burghgraef van Tiel en Partners en Buro C+B Advies zijn van mening dat ondergronds laden verboden zou moeten worden. Ook Emeritus Hoogleraar Veiligheid en Rampenbestrijding Ben Ale zegt dat het wachten is op de eerste ramp waarbij een grote is kans op slachtoffers. Lees meer:
Kassa houdt niet van nuttige informatie en blokkeert je.
 
Dit verhaal is nog niet af. Steeds meer elektrische auto's, steeds vaker koken op inductie. Op weg naar een gasloze toekomst gaan we meer en meer stroom verbruiken.

De mens is het enige wezen dat demokratisch z'n eigen slachter kiest.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
ShoutboxMail