Deze site probeert de lachwekkende misstanden in de samenleving aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

Uit Bahnonline.ch: Infolge einer Fahrleitungsstörung – durch starke Schneefälle wurde eine Leitung beschädigt - war der Schienenverkehr der Matterhorn Gotthard Bahn zwischen Sedrun und Disentis seit Sonntagmorgen (9.10.2011) unterbrochen.

In den Glacier Express Zügen war mit Verspätungen zu rechnen, diese Züge wurden auf dem schadhaften Abschnitt mit Dieselloks befördert. Meer lezen:

Dat kun je dus met een modulair opgebouwd systeem doen. De elektrische loks die door de defekte bovenleiding niet konden rijden, werden vervangen door dieselloks die over dezelfde koppelingen beschikken.

Denk aleer ge doende zijt en al doende denk dan nog.

Het denken ontbrak bij de deelnemers aan de 10:10-aktie die de VARA nu een jaar aan het kijkbuisvolk probeert te slijten. 10% besparing op het stroomverbruik.

Dat valt nog niet mee met de tegenwoordig standaard aanwezige stroomvreters als wasdrogers, waterkokers, koffiezetapparaten en zelfs zonnebanken. Die stroomvreters (zonnebank minimaal 1700 watt) worden vandaag uitgeschakeld en morgen alsof er nooit een 10:10-aktie was gewoon weer ingeschakeld.

Twitter staat vandaag roodgloeiend over deze aktie.
Lees en geniet:


Verder met de Rijnlijn, waar deze week in Wageningen ook weer heftig gedacht gaat worden: Wageningen Klimaatneutraal in 2030. Een schot voor de boeg. Gedacht werd aan @Bandopspanning Een club die niet zonder het rijblik kan, maar toch een duit in het zakje wil doen. Verder nog wat ITC-kreten, want wie is er tegenwoordig nog handarbeider als draaier, stratenmaker of zit er bij de firma AH achter de kassa?

We gaan Wageningen verlaten. We kruisen de Nijenoord Allee, die nu (19-11-2011) opengebroken is en de chaos is daar dan ook compleet. We gaan via de Mansholtlaan en de Dr. Willem Dreeslaan. richting Bennekom. 

Mogelijk dat er nog een aansluiting bij de Nijenoord Allee vanaf de Diedenweg komt voor het vrachtverkeer. Dat is aan de politiek, die nu met het probleem Nijenoord Allee aan het vechten is. Druk verkeer hier. Op de Dr. Willem Dreeslaan nog een paar haltes, maar behalve van de Bornse steeg, worden daar niet veel opstappers verwacht. Er is ruimte zat, dus dubbelsporig op eigen baan naar Bennekom.

Een Edenaar leverde al commentaar: "Er is daar niet voldoende ruimte". Nee, nogal klontjes, die wordt nu opgeslorpt door de automaffia en die heeft nooit genoeg. Beter om de lijn hier op vrije baan te realiseren en laten de olieslaven maar in hun sop gaar koken. Zij willen nou eenmaal geen oplossing die hen uit het blik jaagt. Dat is hierboven al aangegeven.

In Bennekom, waar ook ooit een (stoom)tram reed, die niet gemoderniseerd werd, is de aansluiting naar de Bennekomseweg die in Heelsum op de hoofdroute aansluit. Ook in Bennekom een station, dichtbij de winkelstraat.

In Bennekom was tot in de jaren '50 nog een goederenspoorlijn vanaf station Ede-Wageningen en er werden ook passagiers vervoerd. Maar ja, de vooruitgang.

Na Bennekom (hier een monument voor de verdwenen tramlijn dwars door de winkelstraat, gaat het dubbelsporig verder richting Ede. Op dit moment is er een busbaan, maar zoals bekend kan de bus geen containers of andere goederenwagens trekken. En dat met industrieterreinen in Ede en Wageningen. Wageningen totaal zonder spooraansluiting. Met vervoersintensieve bedrijven als Rijnvallei.

Ook Bennekom, met een vrij druk winkelcentrum met bijbehorende chaos kan wel (tram)verkeer opleveren, dus misschien is er een goederenaansluiting nodig. En aktueel (3-10-2014), het regionale sufferdje heeft weer een stunt die de 125-jarige Appenzeller Bahn al ruim 100 jaar geleden had. Gecombineerd elektrisch en zelfrijdend.

Kijk es hoe mooi dit spul "zelf rijdt". Gewist (heel gewoon bij Hoog-en-Laag)? Hier staat ie ook.


Ga zover als je kunt zien. Als je daar bent, kan je verder zien.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
MailMailMail