Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

6-10-2011. Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - Het plan om bij Doorwerth een transferium te maken zodat automobilisten richting Oosterbeek kunnen overstappen op de bus, ontmoet scepsis. Volgens een omwonende is de grond van de plek waar het transferium zou moeten komen vooral in bezit van particulieren. CDA-fractieleider Bert Leeuwis noemt het plan 'volstrekt onhaalbaar'. Meer lezen:

Olieslavenprobleem!!


Daar zijn we nou wel aan gewend. Een station (een alternatief voor het transferium) kost veel minder ruimte omdat er geen ruimtevretende parkeerruimte nodig is.

Slechts fietsparkeerplaatsen zijn nodig.

Bouwen dat station bij Doorwerth. Die olieslaven zoeken het zelf maar uit. Het was hun keuze om in de optocht te gaan staan.

Inmiddels is de rotonde toch aangelegd en blijft men inzetten op de eigen auto. De straten worden voller en voller. En dat met 4 bussen om de hoek. Tuinen weg en betegelen. Wat nou regenwater ontkoppelen? Gemeente Renkum en provincie Gelderland zijn goed de weg kwijt.

Dit waren ooit twee tuinen. De bewoners hadden niet het eeuwige leven en de nieuwe bewoners hadden een hekel aan bomen. Weg die schaduw, weg dat groen, ver van het werk wonen en geen degelijk openbaar vervoer, zoals dat er vroeger was gesloopt en al helemaal niet gemoderniseerd. Maling aan het klimaat en de congestie.

Zie hoe men nu tobt.

Groen gas, maar dan anders.

Hetzelfde bij papierfabriek in Renkum. Daar heeft men zoveel verkeer dat er eigenlijk een eigen emplacement nodig is. Parenko kan met eigen trekkrachten het interne verkeer over eigen sporen regelen. Dat kan prima met een eigen rangeerlok.

Want er is ook verkeer tussen oud papieropslag Reparco en Parenko. Dat geschiedt nu met vrachtwagens. Dat heeft ook gevolgen voor de regio.

Inmiddels heeft Wageningen er een probleem bij. Men wil (2010) de druk bereden Nijenoord Allee verleggen. De Wageningse gemeenteraad buigt zich daarover. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over conventioneel vrachtverkeerd (de omvallende vrachtwaggeltjes). Dat kan natuurlijk anders. Maar eerst stoppen we in Renkum. Daar is papierfabriek Parenko met massa's vrachtwagens. Fossiele brandstof die duurder wordt en nog wat nadelen. De situatie:

De tram doet dat beter. Daarmee kan ook al het hieronder volgende vervoer gecombineerd worden.

Ook in Renkum een winkelstraat. Hier reed de tram vóór de oorlog gewoon doorheen, er waren nauwelijks parkeerproblemen. Die zijn er nu zat, want er wordt lang niet altijd achter bij de leveranciersingang gelost en de chauffeur komt met 15 meter vrachtwagen voor een enkele doos. Combineren die handel!

Ook is er een bejaardentehuis. De bewoners daarvan zouden heel wat profijt hebben van een lagevloertram want nu stopt de bus toch een flink eind lopen (naar boven) en dat brengen de meeste ouderen niet meer op. Dat wordt dus een dure taxi. Inmiddels is de situatie iets verbeterd, er rijdt een buurtbus.

Die kan natuurlijk totaal geen vracht aan en dus....

Even verderop een vestiging van Albert Hein, ook hiervoor kunnen wagens achter de tram gehangen worden.

Hier is een klein probleem. De weg wordt versperd door de Citroendealer, maar gezien de te verwachten problemen met de olieprijzen is dit snel overwonnen. Tenslotte koos in het Beekdal ook een bouwmarkt eieren voor z'n geld en verhuisde naar het industrieterrein.

Zodra de tram Renkum verlaten heeft volgt Wageningen. Eerste stop Diedenweg. Dit kan eventueel een splitsingsstation worden naar de beruchte Nijenoord Allee. De tram heeft standaardkoppelingen (+GF+) en kan dus goederenwagens meenemen. Dat vindt men in Wageningen vast niet verkeerd.

De situatie is daar in de omgeving van de Dorpsstraat nog wel een haartje erger. Vooral de bevoorrading van de winkels in de Dorpsstraat levert regelmatig komische toestanden op door "Truckerjoep" die een pallet komt afleveren.

En inmiddels begint de wal het schip te keren. Het wegonderhoud dwingt twitteraars tot klagen.

@Gem_Renkum Almaar groter wordend gat in de weg in Dorpsstraat #Renkum to hsnr 149. #rijdtbandenstuk http://t.co/Zy8pIQicI6

Fietsers rijden hier gewoon omheen, maar.... De klucht wordt nog groter na deze berichten.

Inloopbijeenkomst rioolvervanging Dorpsstraat Renkum en omgeving

Veilig en snel op de fiets naar Arnhem, onderlangs , auto's te gast:

Oktober 2014. Drie jaar verder: Fietsers zijn daar te gast, gezien de lachwekkende bocht waardoor de fietsers hun kinetische energie van de helling aldaar in rook zien opgaan. De krokodillentranen van Groenslinks, jarenlang bestookt met argumenten, de politiek wil elektrisch rijden, maar van vracht heeft de politiek geen kaas gegegeten. Toen niet en nog steeds niet.

komt niet uit zijn mobiliteitsverslaving, men blijft dankzij zijn gebazel ver van het werk wonen en het energieverbruik als gevolg van reizen blijft. "Klimaatneutraal" is en blijft een lachertje. Terwijl het toch zo simpel is. Diverse kansen zijn gemist. Zoals de Benedendorpsweg in Oosterbeek. Waarover Groenslinks nu weer over aan het jammeren is:

Raadsvragen groenLinks over verontreiniging GAWAR terrein http://t.co/0kj1dV8D

Tweet inmiddels verdwenen. Hierover is destijds (ongeveer een jaar geleden de Gemeente aangeschreven, tips werden genegeerd.
Chaos wegens enorm succes geprolongeerd.

In Oosterbeek was toen de Benedendorpsweg, een klinkerweg die ook nu nog door de bus bereden wordt. De Benedendorpsweg ging op de schop. De riolering werd vernieuwd en opnieuw gefundeerd.

En toen werd het GAWAR-terrein, dichtbij de Benedendorpsweg, waar ooit een gasfabriek stond, gesaneerd, de grond is vervuild. Mogelijk veel zwaar transport, dwars door woongebied.dat prima door de aan te leggen Rijnlijn gedaan kon worden. De Benedendorpsweg lag een tijdje in delen open. Was een prima gelegenheid om spoor te leggen. Diverse gemeenten, waaronder Renkum zijn ook aangeschreven om als er een straat op de schop gaat, er een tramspoortje aan te leggen.

Maar de gemeente komt bij lokaal railtransport niet verder dan "Bello" met "Tjoek-tjoek" of een hypermoderne miljoenen kostende tram of "Lightrail". De beperking van de "bestuurders".

De Dorpsstraat in Renkum is nu aan de beurt. Het muntje bij Gemeente Renkum, Wageningen of zelfs de provincie Gelderland is nog steeds niet gevallen. Ondanks herhaalde tips aan gemeente Renkum en de provincie Gelderland, geen enkele reaktie. 2015, het jaar dat Piekolie gaat toeslaan, komt er aan.

Piekolie? Daar hebben de hotemetoten nog nooit van gehoord. Even wat bijscholing. Peakoil Nederland:

Palliatieve zorg

Nu het einde van de hele reeks kwantitatieve versoepelingsmaatregelen van de Amerikaanse centrale bank langzaam dichterbij komt, lijkt er ook een einde te komen aan de palliatieve zorgverlening – in de vorm van een constante stroom vers speculatief geld – die het private oliewezen de laatste jaren op de been heeft gehouden. Na jaren van teleurstellende beursprestaties en de gestage opmars van de nationale oliebedrijven dreigt de sector nu geplet te worden tussen de sloophamer van de investeerders die hogere rendementen eisen en het aanbeeld van dalende olieopbrengsten en te hoge kosten. Lees meer:


Als het kalf verdronken is..... is ie dood.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
MailMailMailMailMail