Deze site probeert de lachwekkende misstanden in de samenleving aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

Domroep NOS meldt: Een enorme kettingbotsing in de dichte mist heeft gisteravond in Duitsland drie levens geëist.....

.....Ook in de buurt van Aken was vannacht een verkeersongeluk. Daarbij zijn vijf mensen om het leven gekomen. Twee auto's botsten vlak over de grens van Zuid-Limburg frontaal op elkaar..... Meer lezen.

Desondanks heeft de NOS ook een bericht over een rijsimulator, waarmee geoefend kan worden op onverwachte situaties. Meer hierover:

Voor een spoorverbinding is zoiets totaal overbodig. Een spoorverbinding voorkomt ook een verkeersinfarkt omdat er geschoold personeel de voertuigen bestuurt, voorzover er al sprake is van besturing. Haast heeft een bestuurder van een trein nooit, de weg is altijd vrij. Elektrisch rijden, waar dezelfde domroep NOS zich zo druk om maakt is meteen mogelijk. Een voobeeld is de Rijnlijn tussen Ede en Arnhem, die door de dom gehouden politiek er nog steeds niet is.
Louis Dekker, alweer die NOS, kan z'n verhaal door de plee spoelen.

7-4-2011: Uit RNW wereldkrant: Op Schiphol werd gisteren een bijzondere vracht ingeladen. De ‘superbus’ van oud-astronanout Wubbo Ockels vertrok richting Dubai voor een presentatie over openbaar vervoer. De superbus zou 150 tot 250 km per uur moeten rijden.

Openbaar vervoer? Dan denk je al snel aan een bus, tram of trein die 40 personen of meer kan meenemen. De "superbus" komt niet verder dan 25 personen. En dat is het dan.

Domroep NOS houdt zich deze week bezig met elektrisch rijden en dat is tophumor. Zelfs de Gelderlander bemoeit zich er tegenaan. Meer lezen:

De weblog van de NOS:

Om het elektrische rijblik aan het klootjesvolk te presenteren moet het sensationeel zijn. Circuit Zandvoort wordt bezocht. Meer lezen:

Bij Zandvoort hoort motorgebrul en de lucht van rubber. De elektromotor vreet flink stroom. Akku bijladen. Moet het prestigeobjekt van domroep NOS met een oliejunk weggesleept worden? Meer lezen:

Dat gaat problemen opleveren als de tijd dringt. Akkus houden niet van hoge laadstromen. Meer lezen:

De NOS: De motor regenereert. Goh, dat doet de trein al sinds de jaren '30 van de vorige eeuw. Alleen houdt de trein de opbrengst niet egoïstisch voor zichzelf, andere treinen profiteren er van. De capaciteit van die "akku" is vele malen groter. En hoge laadstromen? Totaal onbekend: Meer lezen:

Het is hier al meer aangegeven, vergeet die elektrische auto nou maar. Meer lezen:

Uit RNW wereldkrant: Stomdronken trucker slingert over snelweg De politie heeft in de nacht van dinsdag op woensdag op de A16 bij Breda een stomdronken Moldavische trucker aangehouden. De 34-jarige man reed met een snelheid van nog geen 20 kilometer per uur slingerend over drie rijstroken. Toen de verkeerspolitie hem een stopteken gaf, stopte hij op de linkerrijstrook en reed hij bijna tegen de vangrail.

Hoe zou het toch komen dat er regelmatig gedonder is met de "Truckerjoeps" op de weg? Moldavië? Dat kan met de trein. En dat gaat ook meer en meer gebeuren.....

Uit Logistiek.nl: Voor het eerst rijdt een containertrein van China naar Europa. Er wordt een smerige diesellok getoond, maar dat kan even goed een elektrische zijn. Zonder akkus natuurlijk. Meer lezen:

Nu zullen er ongetwijfeld kritici zijn die het transport uit Verweggistan veroordelen en zij hebben het grootste gelijk van de wereld. Dat geldt zeker voor levensmiddelen, maar soms kan het niet anders aangezien de innovatie in Nederland op z'n gat ligt. Maar de trein is altijd beter dan het vliegtuig of het smerige schip.

Bovendien kan de stroom voor de trein duurzaam opgewekt worden. Zeker China is daar ver in.

Lokaal transport, de Utrechtseweg tussen Renkum en Arnhem is het regelmatig een grote verkeerschaos. Een oplossing hiervoor zou de Rijnlijn kunnen zijn:
"Truckerjoep" was gisteren volledig de weg kwijt met z'n ongeleid projektiel. En nam nog drie andere collega's mee. Vanmorgen om 5:30 was het asfalt gereed voor een nieuwe show. Vandaag regent het, voorbereiding van de sloop van vele olieslaven.


Dat dit ook anders kan, toont het spoorwegbedrijf aan. Als voorbeeld één van de vele railvoertuigen, waar de tussenafstand slechts enkele milimeters is. Helaas zijn de diverse Renkumse politici niet in staat te reageren omdat ze zich bezig houden met hun egoisme.

Vandaag de Rijnlijn tussen Doorwerth en Renkums industrieterreinen.

We verlaten Doorwerth maar eerst nog een plaatje over hoe het er nu toe gaat. Hier een vrachtwagen van de "Afvalcombinatie" met een grofvuilcontainer die de bocht "neemt". Stel, hij gaat rechtdoor. Wat gebeurt er dan met de scholieren die hier netjes voor het stoplicht staan te wachten? De tram is een "geleid projectiel". Maar even niet aan denken?

We gaan verder richting Renkum. In Heelsum kruisen we de A50 en hier kan een groter station komen. Bediend moeten worden:

1- Papierfabriek Schut, grondstoffen worden nu per vrachtwagen aangevoerd. Kan ook achter de tram. Als verreweg de meeste verpakkingen uit de supermarkten (nu plastic) vervangen worden door papier, zal men hier en in de Renkumse papierfabriek nog veel werk hebben. En mogelijk behoort ook de produktie van houtpellets tot de mogelijkheden. Heelsum zou een prima verdeelstation kunnen worden voor deze produkten.


2- Afvalbrengstation Veentjesbrug, hier wordt afval gescheiden ingezameld en zal toch afgevoerd moeten worden.

Overigens is die afval scheiding ook niet alles, er rijden voor de diverse afvalsoorten vier vrachtwaggels door de gemeente Renkum.

18-12-2014: Interessante ontwikkelingen, deze site (en de tips aan de lokale politici) volledig genegeerd. Wel...

En de koning zag dat het goed was :-) Maar of het ook echt goed is....

Dat zien we nog wel. Voorlopig is hier een zijlijn naar Bennekom gepland met.....

3. Onderweg het industrieterrein Schaapsdrift met een bouwmarkt en diverse andere bedrijven.

Het station kan bovendien gecombineerd worden met een flyover naar de Bennekomseweg omdat de T-kruising met de Utrechtseweg als gevaarlijk wordt bestempeld. Dat zal in de toekomst wel kunnen afnemen omdat........

De bejaarden uit de twee verzorgingshuizen in Heelsum zouden dus veel profijt kunnen hebben van de hier voorgestelde tramlijn die heel simpel met modern lagevloermaterieel aangevuld kan worden.

Alle voorstellen hier zijn overigens een concept, aanvullingen zijn welkom!


Mensen zijn niet bang voor verandering. Ze zijn bang dat ze veranderd worden.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
ShoutboxShoutboxMailMail