Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Verder werkt deze site ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

28-8-2016 Nog maar een tip. Hier zie je een wagen die de containers van Veld & Beek elke week met zuivel en groente vult. Deze wagen wordt 2 dagen per week gebruikt. Een zelfde soort wagen gebruikt de Wageningse molen "De Vlijt". De rest, 5 dagen, staat het olie verbruikende en dus oorlog veroorzakende transport STIL. Kapitaalvernietiging.

Het verhaal is nog niet af, dit doen ook alle bedrijven van "Wageningse weelde." Ieder voor zich en de godsdienstmaniakken voor ons allen. Om over over de gangbare transportsektor maar te zwijgen. Dat dit alles totaal anders kan is op deze site al 8 jaar besproken, maar egoisten hebben last van hun hormoontjes en willen "elektrisch rijden". En dat kan. Maar 14 bedrijven die nauwelijks met elkaar WILLEN samenwerken. Kwekerij Bloemrijk, met talloze bijen die nuttig werk kunnen doen bij de aangrenzende groentetelers snapt dit voordeel niet. De gevolgen blijven niet uit.

Dit autootje staat het grootste deel van de tijd stil en meestal in de weg. Veroorzaakt zelfs wateroverlast tijdens de hoosbuien door het broeikaseffect. Hier veegt de automaffia z'n kont mee af.

'Mama heeft een auto gekocht' en zo een dodelijke ontwikkeling in gang gezet. Kortzichtig egoistisch gedrag. Men kijkt niet verder dan z'n neus lang is. Ook de medische sektor negeert dit alles met volle kracht. "Ach dat valt wel mee". Bekijk de parkeerplaatsen bij de ziekenhuizen. Bekijk de vluchtelingenstromen.

Wie een auto koopt gaat nooit meer met het openbaar vervoer, laat staan het OV op het (smal)spoor. Smalspoor is er in Nederland ook helemaal niet meer. Vrachtvervoer gaat daarom over de weg en zie de gigantische chaos. 12 rijstroken onder een spoorbrug met 2 sporen, meer treinen naar Schiphol. Muiderberg. Dit bewijst de flexibele kracht van het railvervoer. Over deze twee sporen kunnen minstens 14 bedrijven hun produkten elektrisch met elkaar vervoeren. Ook over een smalspoorlijn.

De Renkumse politiek beweert dat daar geen ruimte voor is. Nogal klontjes, die wordt opgeslurpt door de automaffia. Recreatie? Ook dat kan het railvervoer stukken beter en niet alleen vandaag. Maar ook in verouderd materieel is dit geen enkel probleem.

Deze automaffia zit te springen om technisch personeel, dat veel beter ingezet kan worden als er minder techniek nodig is, bij bv een simpele goederenwagen die je simpel éénmaal daags achter een personentrein hangt. Kantoorbobo's hebben daar geen kaas van gegeten. Deze kippen zonder kop reizen elke dag in hun massavernietigingswapens vanuit de provincie naar de randstad.

De oplossing is eigenlijk belachelijk, men parkeert in Bennekom. Daar is ook een container van VeldenBeek en ook een natuurvoedingswinkel, de Kardoen. Een vrachtwaggel staat doodleuk op een relikwie van een smalspoorlijn, maar bij de Kardoen kan men niet verder denken dan een paardentram.

Tijd voor paardentram 2.0.

En zelfs die paardentram kan, als de lading te zwaar wordt, versterkt worden met extra trekkrachten. De automaffia staat dan met z'n mond vol tanden.

Bedenk hierbij dat goederenvervoer prima met personenvervoer gecombineerd kan worden. Geen wonder dat de klanten van de supermarkten volhouden dat biologisch zes euro duurder is.

Biologisch, Latijn voor 6 euro duurder

Geen wonder als iedereen voor zichzelf bezig is. Hierin past geen mens. Het railtransport kan beiden probleemloos aan. Zelfs op 2000 m boven de zeespiegel.

Hoog tijd om de koe bij de hoorns te vatten.

(Klik op het kaartje rechts voor een vergroting.)

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgOp dit voorstel werd niet gereageerd. Heteren, Betuwe, waar ook veel produkten vandaan komen kunnen probleemloos elektrisch op dit netwerk aangesloten worden, zodat hun produkten gedistribueerd kunnen worden .

Veld & Beek heeft het dak van de schuur volgelegd met PV-panelen, de stroom daarvan zou toch welkom zijn voor het transport van hun produkten. Maar nee, de beperking laat dat niet toe en dus worden de containers per vrachtwagentje aangevoerd. Hoe doen de Zwitserse Rhätische Bahn en de Coop dat?

Men wil toch persé elektrisch rijden? Nou, doe dat dan... Dat doen de Zwitsers ook, maar dan gecombineerd in één enkele trein. Zelfs bouwmateriaal dat later brandstof wordt in één en dezelfde trein. Hellingen? Tot 7%. En ook een veewagen behoort tot het materieelpark. Dat zal VeldenBeek goed uitkomen, tijdens een laatste bezoek was nog net een vluchtende vrachtwaggel te zien.

Het volgende probleem verschijnt aan de horizon.

Ook daar wordt al jaren over gestecheld. Ideëen voor herstel van de gesloopte tramlijn werden weggehoond en nu zijn de voorstanders van de tramlijn aan de beurt om te lachen.

De universele tramlijn gaat dit probleem tekkelen. En situaties als hier behoren dan helaas tot het verleden.

Concreet, de weg erheen volgt grotendeels het tracé van de oude tram, waarvan de laatste restanten in 2010 uit de Utrechtseweg gesloopt zijn. Ook in Wageningen staat een gigantische bouwval bij het busstation.

Hier bedient de tramlijn maar liefst drie bedrijven, Lazuur (het vroegere Buys&Ko), Veld en Beek zelf en de molen de Vlijt. Dan via de Curchillaan richting Bennekom, boedelbak is niet meer nodig, de tram vervoert meerdere boedelbakken en personen tegelijk. Mansholtlaan oversteken en via de Grintweg op naar Bennekom, rotonde passeren en daar is men aangekomen bij de Kardoen die de paardentram 2.0 ziet verschijnen. Het verhaal is niet nieuw, in 2011 leurde men al met de buurtbus.

Uit De Gelderlander: RENKUM/DOORWERTH - Twee brengen, één betalen. Met die actie wil de buurtbusvereniging Veluwezoom-West een impuls geven aan de slecht lopende buurtbuslijn 590 van Doorwerth naar Renkum. De 'tweede persoon gratis'-actie zou moeten gaan zorgen voor een grotere bekendheid en op langere termijn voldoende passagiers om de subsidie te behouden. Meer lezen:

Zoiets heet leuren met iets dat je aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Het alternatief kan door een kind bediend worden. Probeer maar eens op een simpele manier een sprinter met één enkel rijtuig te versterken en er ook nog goederenwagens aan te koppelen. De video hierboven en onderstaande compositie tonen dat haarfijn aan.

Wie vandaag z'n kop in het zand steekt zal morgen met z'n tanden knarsen.

En nog meer leuks voor Wageningen, Oosterbeek met als topper Arnhem, groen of zwart, waar het (nu nog) barst van de bomen:

Visie van de landelijke op plannen voor bomenkap langs wegen:

Motivatie op reaktie?

@Klimaatcombi Sorry, deze site doet teveel pijn aan de ogen. Eens een ontwerper op loslaten?

Mooie elektrische pooierbakken, mooie elektrische bussen, mooie zonnepanelen maar geen verwarming en smerige mooie vrachtwaggels. Het lukt de omhoog gevallen kak maar niet zich in de situatie van JanmetdePet te verplaatsen. JanmetdePet verplaatst zich NIET per elektrische pooierbak, maar per trein en tram, die met bomen geen enkel probleem heeft, maar omdat het probleem opgedeeld en versimpeld wordt, verliest men het totaal uit het oog.

Onmiddelijk is het vervoer van gevaarlijke stoffen ook uitgeband. Er wordt (snoei)hout als brandstof gebruikt en dat is ongevaarlijk. Vrachtwaggel uit Barneveld. Klik op het plaatje voor een vergroting. En dus zijn....

Buurtbussen totaal overbodig.

Net als deze fenomenen. De voedselbank die de welvaartsresten zelfs bij de biologische winkeltjes ophaalt. Dit kan verdwijnen want deze welvaart gaat met de zelfde tram weer terug. Daar hoeft geen extra wagentje voor te rijden. Instellingen als Jan Splinter worden ook door de tram bediend op het moment dat anderen bevoorraad worden. Alleen een beperking in de fantasie houdt de over het paard getilde kak tegen.

De  stratenmaker op zeeshow bewijst hoe men vroeger werkte. Niet overal busjes die vanuit Deventer naar Renkum tuffen om daar schilderwerk te verrichten. Op een zijspoor zet je een kar neer waar schafttijd gehouden wordt en materialen opgeslagen worden. Achter dezelfde tram meegenomen.

Laat je fantasie eindelijk eens werken.


Elke gedachte over hoe het zou-moeten-zijn, weerhoudt je van hoe het zou-kunnen-zijn.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail