Deze site probeert de lachwekkende misstanden in de samenleving aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

7 november 2011: Uit de Truckerkrant van RNW: Waren het vroeger vooral de reguliere vakbonden als FNV en CNV die grote (protest)bijeenkomsten voor de arbeider organiseerden; in de transportsector is een aantal nieuwe belangengroepen opgestaan die de vrachtwagenchauffeurs alert wil maken op de toekomst van de transportsector in Nederland.

Onder het motto: ‘U bent gehoord!!!!! Samen verdienen we beter!!!!’ hebben deze clubs op zaterdag 12 november in Zwolle een bijeenkomst georganiseerd om de Nederlandse chauffeur een hart onder de riem te steken. De toekomst van de Nederlandse vrachtwagenchauffeur hangt aan een zijden draadje, onder meer door de toename van het aantal Oost-Europese collega’s die voor veel lagere lonen rijden voor Nederlandse transporteurs.

Deze sektor zit in de knel, er zijn er gewoon teveel, bovendien is er Peakoil die deze diersoort bedreigt. De beperking van deze sektor om te kunnen combineren, dat waar het op deze site om gaat, is meteen de molensteen die om de nek van "Truckeroep" hangt. Het railtransport kan wel combineren, zowel in materieel als in energievorm.

Het railvervoer kan overweg met alle vormen van energieopwekking, die door warmtekrachtkoppeling ook nog eens een groter rendement hebben en duurzaam kunnen zijn. Meer lezen:

Maar ja, als de (euro)politici moeite hebben met Duits, de taal van het land dat het verst is als het over duurzame energie gaat, blijft men in deze (UnFairtrade)-mentaliteit hangen.
Tweet:

Uit De Gelderlander:
RENKUM/DOORWERTH - Twee brengen, één betalen. Met die actie wil de buurtbusvereniging Veluwezoom-West een impuls geven aan de slecht lopende buurtbuslijn 590 van Doorwerth naar Renkum. De 'tweede persoon gratis'-actie zou moeten gaan zorgen voor een grotere bekendheid en op langere termijn voldoende passagiers om de subsidie te behouden. Meer lezen:

Zoiets heet leuren met iets dat je aan de straatstenen niet kwijt raakt. Het alternatief (hieronder) kan door een kind bediend worden. Probeer maar eens op een simpele manier een sprinter met één enkel rijtuig te versterken en er ook nog goederenwagens aan te koppelen. Onderstaande compositie kan dat.

Zie de gevolgen van het huidige beleid: Waar ze het vandaan halen....

Dit wordt weer een smeuiig lachsucces!

Allereerst waren daar de Renkumse kinderen die in de Jufferswaard en de Noordberg rondstruinden. Na afloop moesten de kinderen natuurlijk de weg oversteken en daar was een geërgerde olieslaaf die het allemaal veel te langzaam vond gaan. Wel, olieslaafje, het zal in de toekomst nog heeeel veeeel langzamer gaan.

En dit zou wel eens het toekomstbeeld kunnen zijn. >>>

Het is verkiezingstijd en volgens de VVD veroorzaken auto's geen files. Dat schreeuwen ze ook van de daken.

En dit dan?

Dan heeft de Veluwepost alweer een paar mensen geïnterviewd die kennelijk nog nooit in de trein gezeten hebben en in ieder geval nog nooit naar buiten gekeken hebben. Zo'n trein moet ook wel eens een bocht nemen. De minimum boogradius (moeilijk woord voor veel politici) mag dan niet kleiner zijn dan pakweg 300 meter, omdat de trein anders piepend en knarsend door de bocht gaat.

In Wageningen kennen we de Valleilijn (de voormalige Kippenlijn) waar ook een paar bochten in zitten. Wie in Ede woont weet hoe de trein zich daar door de stad wringt. Wageningen denkt volgens de Veluwepost aan een "station Wageningen". Met de Valleilijn (een bus) in het achterhoofd heeft men adspiraties voor oa een "station Nude". Een paar uitspraken:


Citaat: Als je in de buurt woont van de Valleilijn, dan zit je wel goed. Een treinstation zou heel fijn zijn.

of

Citaat: Maar zorg er wel voor, dat iedereen vanuit alle hoeken van de stad heel makkelijk naar een opstappunt kan lopen. Dat is nog een heel zwak punt in de stad”.

Zelfs nostalgische ideëen doemen op. Citaat: Bert van de Weerd weet nog hoe het vroeger was met het treintje Bello: “Als je de trein naar Wageningen haalt, laat je een oude traditie herleven.

Gezellig!

(Meer info in de Veluwepost):

Nou wil het toeval dat er op deze website een idee voor een trein staat. Weliswaar een smalspoorlijn, maar een trein. Tot nu toe door de politiek EN de Veluwepost genegeerd. Een kaartje om te laten zien hoe de Valleilijn volgens de Veluwepost verspoord zou kunnen worden. Zie de bocht bij het station Ede-Wageningen. De Veluwepost had het zoals gezegd al meer hierover.

Ook bij de VARA borrelt het. Een bioscoopbus (150 KW) op zonne-energie. Dwz de projektor draait op zonne-energie. Ook zou een eventuele draaideur voor energie kunnen zorgen. Let wel, een mens (die de draaideur moet doen draaien levert kortstondig maximum 250 watt. Dit idee kan naar de papierversnipperaar.

Veel meer zoden aan de dijk zet een Turkse Nederlander in Amsterdam. Hij assembleert bakfietsen voor allerlei doeleinden. Van boodschappen doen tot kinderen uit school halen. Deze Turkse Nederlander heeft het Amsterdamse straatbeeld compleet veranderd. De PVV zit inmiddels te knarsetanden. De bakfiets is ook in Wageningen een populair transportmiddel. (Meer info):


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over AOD.
ShoutboxMail