Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

21-4-2016. En die ook massaal schade aanrichten aan milieu en maatschappij. Terrorisme.

Reisorganisaties gaan 'klimaatschade' vakantie berekenen https://t.co/rz7apHFfMt Maar dat maakt de toeristen niks uit. #MH17 doet dat  wel.

Kamer praat over maatregelen in verband met sjoemelsoftware

We zien liever geen vluchtelingen op vakantie https://t.co/9dNZq1k5cd https://t.co/eIiXdN6dRN

@Blokker per spoor aangevoerd. https://t.co/DEcmT0QOZz Hee, @MelanieSvH

Two busy days for the EU #Transport & #Environment ministers! Find all the photos on Flickr: https://t.co/7dg2Ql3O9m https://t.co/JDbC0Ic2yg

@Klimaatcombi @NS_online Als jij een baan voor me weet waarmee ik gezin van 6 p kan onderhouden... En 18 min met trein is toch om de hoek!

Waarom een groene bank in auto's belegt. t.co/NA4yVqFMcA Omdat ook niet beter weet.

Maar ook de wordt niet gehinderd door enige kennis. t.co/satBeRAc1m.

En hier een uitsnede uit een niewsbrief van zo'n bank. Men gaat uit van koophutten. Huurders? Onbekend. Lees meer:

1. Isoleren spouwmuur

2. Isoleren schuin dak

3. Zonnepanelen

4. Warmtepomp

5. HR++ glas

6. Isoleren vloer

7. Zonneboiler

En alleen dat laatste is door een huurder zelf op te brengen. Deze installatie is door een huurder zelf gebouwd en de basisonderdelen gaan al meer dan 35 jaar mee. Hier geïnstalleerd op een flat, 4 hoog. Triodos, ASN-bank? De kleine aarde Boxtel. Lang voor de alternatieve banken bestonden.

Britse denktank: ‘We kunnen binnen tien jaar van fossiele brandstoffen af’

Doha ging mis, maar problemen in Koeweit en Nigeria krijgen oliemarkt in balans. Voor even.

Containerized loading from @Busybike1 on @UrbanArrowcom @roadcc @BikeBizOnline @ciltuk @Riverford https://t.co/CGuChv6wvM

En daarom zijn we NIET in 10 jaar van de fossiele brandstoffen af. Olie is handel, vluchtelingen of niet. Men neukt gewoon een gezin met 4 kinderen bij elkaar en eist dan transportmiddelen. Liefst een egoistische pooierbak. De vrachtwaggels? En waarom zet Melanie in op vrachtwaggels? Omdat Prorail al tientallen jaren de losplaatsen sloopt. Norail. Hier (Ede/Wageningen) is plaats zat. Stoptrein naar Arnhem meestal voor minder dan de helft gevuld. Laat hier een GmP rijden. Station Ede-Wageningen, het middenspoor (hier gebruikt voor de paniekaankopen van NS). Zie ook de rest van het braak liggende terrein.

Hier is plaats voor de Rijnlijn. Al eerder aangekaart, maar zolang de arrogante politiek in energieleverend asfalt denkt, komt men NIET van de fossiele brandstof af.

En alleen de wind laat deze trein rijden. Samenwerking onontbeerlijk. De windcentrale helpt daar bij.

En het is toch zo simpel. Hier rechts de plattegrond van Wageningen waar het dom gespuis de scepter zwaait. Zie de benodigde tramlijnen die de vrachtwaggels (op fossiele energie) de wacht aan gaan zeggen.

En hieronder de plattegrond van station Ede-Wageningen waar het allemaal gaat gebeuren. 8 jaar geleden is dit plan aan de junta gepresenteerd. Hun enige argument: Er is niet genoeg ruimte. Nee, daar rijden de arrogante pooierbakken. Zij vreten ruimte.

Klik op de plaatjes voor een vergroting en zie hoeveel ruimte dit transportsysteem inneemt. Geen ruimtevretende parkeerplaatsen en nog beter, iedereen kan dan elektrisch rijden. Ook Jan met de korte achternaam en ook vracht. Dat geen chaos op de weg veroorzaakt omdat een vrachtwaggel een klapband.

De banken, ook de Triodos en ASN-bank, propageren allemaal de elektrische pooierbak, wel consequenties dat ook heeft. Kobalt voor de accu's, uit Congo.

A2 bezaaid met pakken melk door gekantelde vrachtwagen, weg blijft uren dicht

EINDHOVEN - De A2 tussen Leende en Eindhoven is in beide richtingen hermetisch afgesloten. Een vrachtwagen is op z'n kant terecht gekomen en blokkeert de weg. De A2 blijft uren dicht. Het verkeer dat in de file staat wordt onder politiebegeleiding teruggeleid. Lees meer:

En ook een dikke pooierbak.

Dit gespuis, de egotrippers: @Min_IenM @EU2016NL @MinInfraEnvirNL @MelanieSvH @sharon_dijksma @MAC_europa @KarmenuVella @Bulc_EU @Transport_EU @EU_TPC @EU_ENV

Een tramnetwerk kan de vrachtwaggels volledig vervangen. Aanvoer vanuit Ede-Wageningen per Rijnlijn. Zie hier een winkelgebied dat nog steeds per vrachtwaggel bevoorraad wordt. Terwijl een een eletrische trein rijdt. Bevoorraad vanaf het al meer dan 10 jaar braak liggende terrein bij de voormalige Enka-fabriek.

Er ligt op het station van Ede-Wageningen minstens een 3e spoor klaar om goederenwagens uit Arnhem (waar de goederensporen gesloopt zijn) aan te voeren en ruimte voor nog veel meer.

Eén van die clubs is norail, De naam spreekt voor zich. Men wil van het spoor af. Hiervoor moet je even de tijd nemen, de site is zo traag als dikke stront door een theezeefje. De site werd door het lokale sufferdje "De Stentor" onder de aandacht gebracht.

Uit de Stentor: APELDOORN - Tegenstanders gooien een nieuw wapen in de strijd tegen de voorspelde enorme groei van het goederenvervoer over bestaand spoor door Oost-Nederland. Lees meer:

Norail wil dus van het spoor af. Norail wil afhankelijk blijven van fossiele brandstoffen. Van Peakoil hebben Norail, nog de "alternatieve" branches ooit gehoord. Eén van hun speerpunten:

Wat weten politici eigenlijk zelf van alternatieven, zoals het vervoer over water?

Er volg een pagina met 12 (twaalf) audiobestanden over een kakelende buurtbijeenkomst. Kijk hier. Nogmaals, hou er rekening mee dat snelheid van de site geen prioriteit is.

Vervoer over water. Dat hoor je vaker. En dan blijkt inderdaad dat politici helemaal NIETS weten van vervoer over water. Zijn er bv al elektrische schepen? Varen die schepen ook door de straat? Lees bv hoe de SP (vast ook aktief bij Norail) over vervoer in het algemeen en over water in het bizonder denken te denken. Lees meer.

Is er in Ede en de hele Veluwe water? Geen druppel. Maar er is in Ede wel ruimte zat voor versporing. Een heel marktplein waar nu de vrachtwaggel nodig is voor het aangrenzende winkelcentrum.

En ook hier nog ruimte voor een extra spoor, dat er vroeger vast ook gelegen heeft, maar opgeruimd is door de arrogante automaffia en hun feestjes. De politici, ook de vette tank van de PvdA, die met deze problematiek geen raad weet.

En daar houdt de politiek zich vooral niet mee bezig. Politici hebben stemvee nodig. En die bereik je slechts als je een worst voor houdt. Dat is vaak niets anders dan de koophut en het rijblik. Vooral dat laatste moet blijven rijden. En dat is wat ALLE politici doen. Op bijeenkomsten zoals gisteravond (15-11-2011) in de Wageningse bibliotheek. Diederik Samsom (hier nog met haar) in dit geval. Samsom was aanvankelijk een uur verlaat door een "spoedoverleg".

De avond bleek uiteindelijk tijdverspilling.

Wel of geen kernenergie was zijn thema. Samsom gaf daarom aan dat er voor een overschakeling naar een duurzame economie tijdelijk toch kernenergie nodig is. En ja, daar kwam ie, de geruststelling dat het elektrische rijblik gewoon kon blijven rijden. Lees meer:

Tijd voor alternatieven, vóór het te laat is. Allereerst de jeugd die moet leren dat trein en tram veel meer kunnen dan alleen forensen vervoeren die ver van hun werk wonen.

25-4-2016. In Velp is nog veel meer aan de hand. Combineer e.e.a. De onrendabele dikke bomen-express tussen Arnhem en Ede-Wageningen kan rendabel worden als daar eens per dag een GmP (Goederentrein met Personenvervoer) rijdt die stations en supermarkten bevoorraadt. Binnenkort wordt Velp bezocht voor een analyse. Hierbij zal de mogelijkheid van multiple rijden van een 1700 (of de nieuwe 186) worden bekeken om voldoende vermogen beschikbaar te hebben. 2 dubbeldekkerstammen met 1700-loks kunnen tenslotte ook.

24-4-2016. Opnieuw negeert een supermarkt, Lidl in dit geval, goederenvervoer per spoor. Pal naast het spoor is er een prima mogelijkheid de trein hiervoor te benutten.

Uit die Stentor: DE STEEG - Zet een streep door de plannen die moeten leiden tot (veel) meer goederentreinen door onder meer de gemeente Rheden. Dat dringende verzoek doet het Rhedens college van burgemeester en wethouders in een brief aan de onderhandelaars in Den Haag. Lees meer:

Men heeft liever vrachtwaggels:

VELP - Het instellen van eenrichtingsverkeer op een deel van de Noorder Parallelweg in Velp zou de verkeersveiligheid ten goede moeten komen. Voorlopig is echter het tegenovergestelde het geval. Bezoekers van de Lidl negeren de borden en rijden tegen het verkeer in.

En dan gaat het fout:

VELP - Bij de spoorwegovergang op de Larensteinlaan in Velp is zondag rond 14.20 uur een auto in botsing gekomen met een trein. Daarbij is minimaal één gewonde gevallen, de bestuurder van de auto. Die is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

kan dit bericht wel aan: Auto botst op een trein bij spoorwegovergang in Velp

Janneke en Twan Willems, bewoners van de nabijgelegen Middellaan, willen dat de gemeente Rheden de deze week geplaatste verkeersborden weghaalt.

E.e.a. kan voorkomen worden als:

Men eindelijk die Engelse termen uit z'n vocabulaire schrapt. Shell is één van die woorden.

Greenchoice levert inmiddels aan meer dan 300.000 huishoudens groene stroom en gas. Maar we zijn meer dan leverancier van betaalbare groene energie. We helpen u ook om meer inzicht  te krijgen in uw energieconsumptie. Ook willen we helpen uw energiegedrag te veranderen. Ja, als het kan, zelfs terug te brengen tot nul. Vandaar een pleidooi voor de overstap van benzine of diesel naar elektrisch vervoer. Zo kunnen we de CO2-uitstoot sterk verminderen.

Daarom overstappen, enkele banken helpen je daarbij, evenals de stroomboeren.

E.e.a. is al veel langer mogelijk, de Triodosbank en Greenchoice bestaan al veel langer. Als "Energieconcurrent" begonnen werd in 1990 al Greenchoice:

Alles? Elektrisch vervoer? Gelukkig gaat groene stroom gewoon het openbare net in. Ook de stroom die Greenchoice bij elkaar schraapt. En daar hangen bv ook de Amsterdamse metro en tram aan. De klanten van Greenchoice kunnen zelf wel uitmaken hoe ze zich verplaatsen. Trein en tram rijden al 100 jaar elektrisch, en....

En zo heeft ook bv de Wageningse vestiging van de firma A.Hein het "statiegeldstation" buiten de winkel, direkt bij de parkeerplaats voor de rijblikken. De meeste olieslaven zijn al aardig slecht ter been.

Fietsers worden geacht wat verder te lopen. Er zijn gelukkig meer supermarkten dan kerkhoven, zelfs echt duurzame.

De jeugd? Kinderen?

Omdat hun bezwaarschrift tegen het besluit van burgemeester en wethouders niet het gewenste resultaat opleverde, zijn de Velpenaren naar de rechter gestapt. De zaak werd dinsdag behandeld in Arnhem. "Nu rijdt er veel meer verkeer door onze wijk. Wij hebben 5 kinderen. Die willen veilig over straat kunnen fietsen en veilig naar het speeltuintje kunnen gaan", vertelde Janneke Willems bij de voorzieningenrechter.

Vrachtwagens
De gemeente Rheden erkent dat er een toename aan verkeer in de wijk is, maar meldt dat het besluit met zorg is genomen. Er moet een einde komen aan de onveilige situatie op en rond de spoorwegovergang op de hoek van de Nordlaan met de Noorder Parallelweg. Elke dag slaan daar vrachtwagens, komende vanaf het Velperbroekcircuit, rechtsaf om de Lidl te bevoorraden.

Draai
Soms kunnen de chauffeurs de bocht niet nemen omdat tegemoetkomend verkeer uit de Noorder Parallelweg niet goed staat opgesteld. Daarom is daar, op een klein stuk van de Noorder Parallelweg, eenrichtingsverkeer ingesteld. De rechter doet binnen een week uitspraak.
Bron:

Het systeem wordt door Prorail bewust genegeerd. Filmpje begint met een blik vanuit de bus. En links de bus in de file van het Lowcardieettuig in Oosterbeek, op de plaats waar in 2010 de laatste tramrails werd gesloopt, tussen de vrachtwaggels.
Er moeten meer foto's vanuit een bus volgen.

Overigens is bij de Zwitsers (zoals gewoonlijk) het muntje gevallen. Klik op het plaatje voor een vergroting.

#SBB öffnet mitten in #Zürich 3 Areale für Wohnen, Gewerbe Logistik:

Het systeem van de supermarkt is fout. Lidl heeft 3 distributiecentra, Albert Hein heeft er 6. Transportproblemen. De biologische markt kent veel meer bronnen. Korte aanvoerwegen. Klik bv eens hier:

Wees dan ook niet verbaasd dat een biologische tuinder met een klein bestelwagentje komt leveren. Een wagen achter de tram is dan geen probleem.

Hier links zo'n voorbeeld dat aantoont dat een "trammetje", overigens een dikke 1500 pk in het Zwitserse Chur, ook vracht aan kan. Dring er bij de spoorclubs op aan dat standaardkoppelingen MOETEN.

Zie wat de Zwitsers doen en wat een simpele motorwagen (Triebwagen) aan kan en bij pech de rangeercollega komt helpen.

En het kan ook. Gelderse streken. Men kent daar de Gelderse Vallei met veel biologische bedrijven. "Wageningse weelde" is een vereniging van biologische winkeliers. Maar samenwerken? Vergeet het. Allereerst is daar Remeker kaasmaker in Lunteren.

Handelen via het spoor? Onbekend. De "Valleilijn" loopt er pal langs. Barnevelds veevoerbedrijf  "Rijnvallei" wordt gelukkig wel per spoor bevoorraad). Stel dat deze graanwagens over de weg zouden gaan.... Nu komen ze per trein aan in Amersfoort en een aantal wagens gaat daarna naar Barneveld. Over een enkelsporig lijntje. Jes wie ken.

Zak je verder naar het zuiden af, dan vind je daar biologisch winkeltje "De Kardoen", betrekt produkten van "De hoge Born" en nog wat biologische tuinders.

En twitter levert weer de feiten:

Spookstations in Nederland https://t.co/0lMASmAppR #spoorvraag #winnaars https://t.co/o9aSpIdGvK

Neue Studie des #NEE: Förderung von #Hybridlokomotiven bringt 13x mehr für den #Klimaschutz als E-Auto-#Kaufpraemie https://t.co/d6h3IYVg0v

Tijd dat men hier z'n oren eens laat hangen naar wat wel succes heeft. Zie deze Zwitserse video.

Deze feiten, vertaald:

Ga je met kinderen om, toon dan wat zij zelf kunnen. Meisjes kunnen dat even goed.

Modelspoorwegbouw is een verzamelterm voor een aantal totaal verschillende hobby's, variërend van het op een regenachtige zondagmiddag uitleggen van een treinbaantje op de vloer tot het (soms jarenlang) bouwen aan een uitgebreide modelspoorweg, het daarbij behorende landschap en de inrichting daarvan. Een andere mogelijkheid is b.v. het bouwen aan een z.g. modulebaan, waarbij op gezette tijden de door verschillende mensen gebouwde delen tijdelijk tot één grote baan worden samengevoegd.

Deze vorm van samenbouw van kleine stukjes modelspoor waarvan alleen de kopeinden aan een norm moeten voldoen om aan elkaar te kunnen koppelen in een willekeurige volgorde opent voor iedereen mogelijkheden om deze hobby te kunnen beoefenen. Dit kan zowel in een gehuurde ruimte, een sportlokaal, school of anderszins. Maar ook buiten op een schoolplein, grasveld of elke buitenruimte.

En zie hoe het er uit kan zien als e.e.a. aangekleed is.

Ook materieel moet nog aangepast worden. Zo rijdt de ICE van Märklin Myworld nog veel te hard voor de wissels die door de kinderen vaak in de afgebogen stand bereden werden. Dat leidde natuurlijk tot ontsporingen. Dat moet men leren.

Hier is geen Märklin-materiaal gebruikt dat vrij duur is en niet in elke gewenste vorm gebogen kan worden. Gebruik ook niet de door Faller of Noch aangeboden basis voor je module. Simpel een paar plankjes en papiermaché, de waarde hebben deze dames al aangetoond. Het handigste is ook als ouders enig inzicht hebben.

Dat hebben ze niet. Er zijn zelfs ouders die niet weten dat een trein twee bestuurderscabines heeft. Waarom weten ze dat niet? Omdat men in auto's denkt. Ook de bank denkt in auto's, ook de ING.

Belangrijke overwinning! Geweldig om te zien wat wij samen voor elkaar krijgen. Vanuit de politieke oppositie en vanuit de maatschappij

De volgende vraag doemt dan op. Als we deze macht hebben, waarom dan niet de macht om een stukje trein te kopen? Meteen verdwijnen dan tal van andere problemen als congestie, Stikstofdioxide en verkeersongevallen. En.......

Luchtkwaliteit in Nederland: gezondheidseffecten en hun maatschappelijke kosten

Een beknopt overzicht van de stand van zaken in 2005

Het Astmafonds heeft CE gevraagd om, in samenwerking met IRAS, een actueel overzicht te maken van de stand van de wetenschap rond de gezondheidseffecten van luchtvervuiling en de maatschappelijke die deze met zich meebrengen. De belangrijkste conclusie is dat de effecten van luchtvervuiling de maatschappij per jaar minimaal 4 miljard euro (en maximaal 40 miljard) kosten. Het grootste deel daarvan is het gevolg van vroegtijdige sterfte door langdurende blootstelling aan fijn stof. Ongeveer een kwart van dit bedrag wordt bepaald door het ontstaan of de toename van ziekten en klachten als COPD (met name chronische bronchitis), ontstekingsreacties in de luchtwegen, vermindering van longfunctie en verergering van bestaande longklachten (waaronder astma-aanvallen). Ook kortdurende blootstelling kan tot vroegtijdige sterfte en ziekte leiden. In het rapport wordt een overzicht gegeven van de meest recente onderzoeken over de gezondheidseffecten van met name fijn stof en ozon, en wordt in beeld gebracht welke stoffen en emissiebronnen van betekenis zijn voor voor de luchtkwaliteit. Met name verbrandingsprocessen (o.a. in wegverkeer en scheepvaart) zijn schadelijk voor de gezondheid. Tenslotte wordt toegelicht hoe de maatschappelijke kosten van de gezondheidseffecten berekend zijn. Essentie hierin is het uitdrukken van een verloren levensjaar (ofwel de vermindering van een gezonde levensduurverwachting) in termen van geld. Lees meer:
Weet je zeker dat je hiervoor verantwoordelijk wilt zijn?

De bal ligt nu bij de Triodos en ASN-bank.


De creatieve volwassene is het kind dat overleefd heeft.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMailMailMailMail