Deze site probeert de lachwekkende misstanden rond energie en verkeer aan te kaarten. Oneens? Reageer via het reaktieformulier. IP-adres wordt opgeslagen en je loopt de kans dat je reaktie op deze site gepubliceerd wordt.

8-12-2011: Met de verkeersinfarkt weet de politiek nog steeds geen raad. Nederland kent een parlementaire democratie. M.a.w. wat het volk wil geschiede. Hoe denkt de gemiddelde Hollander als het woord OV of zelfs trein valt? Een "treintje" is een nostalgisch ding, dat niet in staat is de gigantische transportstromen, ontstaan door gesleep met voeding uit de rest van de wereld, aan te pakken. Het idee van de bevolking EN de politiek bij een "trammetje of treintje".

Voor de rest van de bevolking is de trein gewoon een bedreiging:


Uit Noord-Hollands dagblad: Vrouw zwaargewond door aanrijding met trein. OISTERWIJK - Een 23-jarige vrouw uit Oisterwijk is in de nacht van vrijdag op zaterdag in haar woonplaats zwaargewond geraakt toen ze in haar auto werd gegrepen door een passagierstrein. Dat meldde de politie. De vrouw werd door de klap uit de auto geslingerd en is met hersenletsel naar het ziekenhuis in Tilburg gebracht.

De machinist van de trein heeft verklaard dat de vrouw tussen de slagbomen door is gereden. Meer lezen:


Het volgende idee dat Jan-met-de-Pet krijgt bij het woord "Trein" is de kermisattraktie die kermisklanten vervoert. Door sommige ondernemers al ingezet om "duurzaam" te vervoeren. Met PV-paneeltjes, die al nauwelijks een doodgewoon rijblik van z'n plaats te krijgen, laat staan een compleet goederenconcept of personen-OV.

Deze b
elachelijke constructie kan niet eens achteruit rijden. Voor een trein is dat geen enkel probleem. Een Utrechts bedrijf denkt hiermee winkels te bevoorraden. Daartoe wordt de lading (door vrachtwaggels aangevoerd) eerst bij een distributiecentrum opgehaald. De PV-panelen liggen op het dak, het systeem is volledig autark. De winter?Het is de overheid kennelijk in de bol geslagen waar het rekreatie betreft. Opvallend genoeg heeft de politiek ervoor gezorgd dat bestaande distributiecentra (Van Gend & Loos) gesloopt werden. En nu zit men in de puree. Ook de post die vroeger in de trein meereed moest naar de "snelweg".
En staat nu in de optocht!

De Edese poltiek: Als je op 9 mei in de buurt van Ede was liep je de kans overvallen te worden door een enqueteur van de Wageningse Universiteit. Deze deed een onderzoek naar de noodzaak van meer faciliteiten voor de toch al verwende olieslaven i.o.v. de gemeente Ede.

Turbotaal als "Transferium" e.d.

<<< Dit is zo'n transferium, een plaats waar de olieslaven hun rijblik verwisselen voor wandelschoenen of een fiets. Een doodgewone parkeerplaats dus.

De fiets wordt na een lange reis, vaak vanuit de Randstad af- of uitgeladen als een hond die op zondag even vanuit de ongezonde omgeving in het bos mag draven.

Waarom die eigen woonomgeving zo ongezond is geworden, daarover gaat het elders op deze website


De fiets wordt dan verder van alle rechten ontdaan. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de fiets zoals elders in het verkeer voorrang krijgt op rotondes. Netjes wachten tot de rijblikken weg zijn. In Ede zijn al 2 rotondes gevonden waar de fietser (over rekreatie gesproken) het onderspit delft. De gemeente Ede en de WUR komen dus nog aan de beurt. Want ook Wageningen heeft de mond vol van groene politiek, de praktijk is iets anders. Trefwoord Rijnlijn, door de bevolking toegejuichd, door politici genegeerd.

De gemeente Renkum, die laatst een chicane voor fietsers plaatste om ze te beschermen tegen het aanstormende verkeer, diezelfde gemeente Renkum riep in samenwerking met ouderenorganisatie Cosbo ouderen op hun rijvaardigheid te testen.

Inmiddels lopen de scholieren uit Wageningen klem op de chicane en blokkeren de hier getoonde weg. In "Hoog en Laag" een bericht over de snelheidsmeting die daar kortgeleden gedaan is. 71 km/u was de hoogste. Over gevaarlijke situaties gesproken.

Het OV stimuleren en verbeteren komt niet op in de hoofden van de ambtenaren en al helemaal niet bij de politiek. De op deze website gepropageerde Rijnlijn wordt door hen categorisch genegeerd.

Velen werkzaam in de gemeente Renkum wonen meer dan 50 km van hun werk. Een vrouw, werkzaam in een welzijnsorganisatie in Renkum woont in het midden van het land. Haar argumentatie: "De huren hier zijn zo hoog". Een optelsommetje van maandelijkse kosten voor het rijblik en de huur is haar teveel.


De SP is één van de partijen met een infobeperking. Verder denken dan een bus als OV komt men niet. De SP heeft al een probleem met haar leden zonder internet die in het ledenblad "Tribune" klagen over de internetadressen die daar verschijnen. Schrijf je dan dat je in de gemeentelijke bibliotheek kunt internetten, wordt dat bericht geweigerd.

Oplossingen ongewenst!

In dat zelfde stramien werkt ook de rest van het "linkse" blok. UIt RNW wereldkrant: PvdA-leider Job Cohen roept alle progressieve partijen en organisaties op om 16 januari naar een manifestatie tegen het kabinet van Mark Rutte te komen. Cohen wil zo vanuit de Brakke Grond in Amsterdameen ‘ander geluid’ laten horen.

Men vindt altijd wel een smoes: De ChristenUnie wilde wel, maar zegde af omdat de bijeenkomst op zondag is.

En ook de SP is en blijft een protestpartij. Dat imago raken ze nooit meer kwijt. Moet je de SP dan voorlichten over een OV-projekt als de Rijnlijn? Niet doen, de SP wil net als de VVD, Groenslinks en de PvdA gewoon rijden en laat ze dat nou gewoon doen. Des te eerder is de olie op. En daar is iedereen bij gebaat. Met de vrachtwaggels wordt automatisch afgerekend.

Twitter is volgens velen een doodordinair buurpraatjesmedium. Dat klopt ook meestal. Maar je kunt er enorm veel van leren.

Hoe bv de politiek leutert zonder kennis van zaken. Een paar voorbeelden van hoe onwetend Ineke van Gent de servers overbelast. Dit gaat allemaal via het mobiel van Ineke van Gent vanuit de trein tussen Groningen en Den Haag.

Met dank aan Flickr. Ineke's "intelligente" conversatie.

Ik ook;-) of Ach gossie en Over ruim half uurtje thuis maar ook Gezellig hé?

Prins Kernafval en vervolgens "GroenLiesbeth" van Groenslinks tonen weer eens haarfijn aan dat ze van de geschiedenis niets geleerd hebben. De elektrische wegversmalling.

Prins Kernafval: Net prettige testrit gemaakt met Opel Ampera.... Meer lezen:
Ondanks de blunder van de NOS. Meer lezen:

en natuurlijk kan GroenLiesbeth haar klep niet houden... Groenslinks: .....en nu nog de schone stroom waar die auto's op kunnen rijden. Tweet:

Rijden zei ze? Hoe ver? En waar laat je dat rijblik? Er zijn nu al hoopjes parkeerproblemen. En dan moet er ook nog een oplaadpaal bij. En er is meer, dat ook op de lachspieren werkt. De ex-olieslaven denken dat er voor de akkus net zoveel lithium is als olie. Meer lezen:

De Nederlandse wikipedia zwijgt hierover, maar de DUITSE wikipedia: Die bei diesen Marktpreisen wirtschaftlich förderbaren Lithiumressourcen sind bei weitem nicht in der Lage, beispielsweise die weltweite Umstellung der Kraftfahrzeuge auf Elektroantrieb mit Lithium-Akkus zu decken. Dies hat vereinzelt zu Befürchtungen geführt, dass die sich anbahnende Elektrifizierung des Straßenverkehrs aufgrund begrenzter Ressourcen an Lithium nicht durchführbar sei. Meer lezen:

Het is allemaal zo simpel. Woon in de buurt van je werk, het vekeer neemt dan sterk af en je omgeving wordt weer leefbaar omdat iedereen dan op de fiets naar het werk gaat, zoals in de jaren 50 van de vorige eeuw.
En nog veel meer geblaat van

Dan de aktualiteit:

ChristenUnie vreest teruggang kwaliteit Regiotaxi.

dinsdag 06 december 2011 10:54 Consequenties voor reizigers regiotaxi niet in beeld gebracht terwijl kosten omhoog gaan

De Gelderse ChristenUnie Statenfractie is teleurgesteld over de statennotitie Regiotaxi Gelderland
. Meer lezen:

Volhouden Christen-Unie, de olie is bijna op. In het kielzog van de politiek, "twitter-professor" @Ockels Wubbo Ockels

@Klimaatcombi vliegtuigen zijn nog beter voorbeelden van moderne modulaire systemen, Superbus trouwens ook :). Hopelijk kan "twitter-professor" @Ockels Wubbo Ockels es laten zien hoe dat er (achter elkaar gekoppeld) uitziet. Voorlopig nog geen antwoord ontvangen.

Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.
Mail